niedziela, 8 maja 2011

EFEKT RAKU NR I

No tak. Chwila prawdy :). Moje oczekiwania co do efektów raku były nieco inne :), ale jak na pierwszą próbę nie jest najgorzej chyba co? Największym zaskoczeniem było to,  że biskwit pokryłam szkliwem żółtym i turkusowym, a wyszło....hmmm żółte no przypomina trochę żółte, ale turkus nie ma nic wspólnego z turkusem :). To jest właśnie raku. Efekt piorunujący. Najważniejsze, że zgodnie z tym co oznacza raku - od japońskiego wyrażenia radość, szczęście, czas spędzony podczas wypału rzeczywiście był czasem radosnym i pełnym pozytywnych emocji. 
Naczynie przed oddaniem go w ręce ognia wyglądało tak:
























A oto co namalował ogień ...






















Podobają mi się te delikatne spękania. To wynik wnikania w glinę dymu, który wzmacnia rysunek pęknięć. Z kolei w środku czarek mamy efekt miedziany, połyskujący kolorami tęczy - to właśnie tak wygląda ten turkus...:) no chyba, że coś zrobiłyśmy nie tak ....

























Przede mną jeszcze etap czyszczenia powyższych cudaków. Jeśli szczotka druciana uczyni je piękniejszymi to zamieszczę zdjęcia. Tymczasem chciałam pokazać Wam jeszcze trochę osmolone brudaski. I tak wyglądają już pięknie, bo po wyciągnięciu z trocin i wody wyglądało to tak.

Naczynie oddałam w ręce ognia nie w osamotnieniu. Było w duecie z innym.


Jak wyszło okaże się w kolejnym poście :).

4 komentarze:

  1. hej, bardzo fajne zdjęcia, gratuluję sukcesów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam właścicielkę wspaniałego bloga, co do szkliwa... jak długo produkty były trzymane w temperaturze topnienia? czyli ok 1000st C?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy dziękuję serdecznie za komplement na temat bloga :)
      Co do czasu trzymania ceramiki w temperaturze topnienie to niestety nie pamiętam, było to w 2011 roku, więc trochę czasu temu i był to wówczas mój I i ostatni wypał raku :) Także nie mam doświadczenia w tym temacie. A czy Ty wiesz ile powinno to trwać? Chyba, że Ty pytasz, bo również nie masz doświadczenia...
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń