wtorek, 28 czerwca 2011

VICTORIA & ALBERT MUSEUM W LONDYNIE - RAJ DLA CERAMIKÓW!

Jak już wcześniej wspomniałam, spędziłam ostatnio kilka dni w Londynie i oprócz standardowych atrakcji turystycznych odwiedziliśmy również londyńskie muzea. Jakież było moje zaskoczenie, gdy trafiliśmy do Victoria & Albert Museum, o którym wcześniej nic nie słyszałam i na ostatnim piętrze ukazała się wspaniała i ogromna kolekcja ceramiki. Niestety ilość ceramiki jest przeogromna i gdy dotarliśmy na ostatnie piętro zostało już niewiele czasu do zamknięcia muzeum i nie zdążyłam obejrzeć wszystkiego. Obiecałam sobie, że na pewno tam wrócę i poświęcę czas tylko na ostatnie piętro! Jestem zachwycona ilością i różnorodnością zgromadzonej tam ceramiki. Uważam, że dla każdego ceramika jest to obowiązkowe miejsce do zaliczenia w Londynie :). Victoria & Albert Museum jest w pobliżu Muzeum Historii Naturalnej i Science Museum (ok 5 min.), więc można sobie fajnie zaplanować Dzień Muzeów w Londynie i zobaczyć wszystkie trzy. Zrobiłam parę fotek, żeby podzielić się z Wami jak to wygląda. 
W muzeum jest kilka sal z takimi regałami zasypanymi ceramiką :)

W jednej z sal jest stanowisko, gdzie w przejrzysty sposób, według katalogów zebrane są informacje o każdej ceramice, szczegółowe zdjęcia tych prac itp. Można siedzieć i szukać i szukać... Super sprawa!
A oto zdjęcia paru prac, które zdążyłam zrobić. Niestety ilość pięknej ceramiki jest oszałamiająca, dlatego ciężko wybrać te najcudowniejsze.






Zapraszam również na stronę muzeum: http://www.vam.ac.uk/

W kolejnym poście podzielę się z Wami zdjęciami ceramiki, którą spotkałam w British Museum. Czekajcie cierpliwie! Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz